BLOG

www.gendek.pl

Budowanie swojej marki kolorami

Każda branża rządzi się nie tylko swoimi zasadami, ale również bazuje na pewnych kolorach, z czego wiele osób nie zdaje sobie sprawy. Wygląd logo i strony internetowej musi rzucać się w oczy, przykuwać wzrok, ale jednocześnie nie odrzucać nadmiarem barw. Jak stosować kolory i dopasować je do branży, w której chcemy działać?

Efektownie i efektywnie

Już jakiś czas temu skończyły się czasy, w których efekt WOW wywoływało się nadmiarem efektów i kolorów. Dzisiaj stawia się na prostotę, oczywiście z zastosowaniem odpowiednich proporcji.

Dobór barw musi być prosty, najlepiej oparty o trzy pasujące do siebie kolory, zastosowane odpowiednio jako czcionka, tło, ramki, itd. Nie ma połączenia, które sprawdzi się za każdym razem i w każdym przypadku. Trzeba mieć jednak na uwadze, że kolory i ich postrzeganie jest ściśle wpisane w naszą psychikę. Ulubioną barwą mężczyzn jest błękit i czerń, pań z kolei błękit, fiolet, czerwień i zieleń. Obie płci z kolei nie przepadają za jaskrawymi kolorami, ponieważ kojarzą się z zagrożeniem.

Z danymi dziedzinami pewne barwy są związane wręcz nierozerwalnie, co nie zmienia faktu, że możemy spróbować z nimi eksperymentować. Jeżeli nie mamy pewności, czy dane połączenie się sprawdzi, poradźmy się grafika, który tworzy projekty od postaw, sam je rysuje i nadaje kolorów. Taka osoba zamieni naszą wizję w rzeczywistość tak, aby zachwycała, a nie odstraszała.

Kolory oddziałują na emocje i uczucia, co również można zastosować w biznesie, zwłaszcza, kiedy ma się stronę internetową. To prowadzi nas do pojęcia psychologii kolorów, jednak aby ją stosować, trzeba pamiętać, że każdy kraj ma swoją kulturę i historię, a w nich są głęboko zakorzenione właśnie kolory. To, co dla jednej społeczności jest np. barwą szczęścia, dla innej może mieć odwrotne znaczenie.

kolory

Z czym wiążą się najczęściej stosowane kolory?

Czerwony – barwa ciepłych uczuć, miłości i motywacji do działania, doskonale sprawdzi się w przypadku poradników, stron sportowych i sklepów internetowych.

Czarny – kojarzony negatywnie, głównie ze śmiercią i żałobą, ale używany głównie jako czcionka, bądź tło w przypadku prostych stron internetowych.

Biały – najbardziej uniwersalny kolor (zwłaszcza w tle), pasujący tak naprawdę do większości branż, pod warunkiem, że dobierzemy do niego inne, cieplejsze barwy.

Zielony – najlepszy i niezastąpiony kolor w branży przyrodniczej i ekologicznej.

Niebieski – barwa uspokajająca i stosowana w 1/3 wszystkich stron internetowych. Doskonale sprawdza się na portalach informacyjnych.

Żółty / pomarańczowy – kolor jaskrawy, stosowany w znakach ostrzegawczych, ale również pasujący do różnego rodzaju reklam i banerów, skłaniający także do zakupów.

Stosuj koło kolorów

Niezwykle pomocnym narzędziem w komponowaniu ze sobą barw jest tzw. koło kolorów. Koncepcja opiera się na tym, że w każdym z 360 stopni koła znajduje się jedna widzialna przez człowieka barwa, która dodatkowo jaśnieje im bliżej środka się znajduje.

Jest kilka sposobów, aby za pomocą tego sprawdzić, czy dane kolory do siebie pasują. Zasada triady to wybór barw oddzielonych od siebie o 120 stopni, jest bardzo popularna i gwarantuje kompatybilność. Odważni graficy i projektanci stosują zaś często zasadę komplementarności, czyli połączenia kolorów leżących naprzeciwko siebie, albo podzielonej komplementarności. W tej drugiej wybiera się jeden kolor dominujący oraz dwa inne, które będą go otaczały. Monochromia to z kolei czysta prostota, ponieważ skupia się na różnych odcieniach danego koloru.

Nie wiesz jakie kolory dobrać do logo i strony internetowej swojej firmy?

Jeśli chcą Państwo posiadać barwną i przykuwającą oko stronę, logo oraz wszelkie inne grafiki, zachęcam do skorzystania z moich usług. Do każdego projektu i zlecenia podchodzę indywidualnie oraz profesjonalnie. Więcej informacji o mnie znajdą Państwo na mojej stronie.

BLOG

www.gendek.pl

Budowanie swojej marki kolorami

Każda branża rządzi się nie tylko swoimi zasadami, ale również bazuje na pewnych kolorach, z czego wiele osób nie zdaje sobie sprawy. Wygląd logo i strony internetowej musi rzucać się w oczy, przykuwać wzrok, ale jednocześnie nie odrzucać nadmiarem barw. Jak stosować kolory i dopasować je do branży, w której chcemy działać?

Efektownie i efektywnie

Już jakiś czas temu skończyły się czasy, w których efekt WOW wywoływało się nadmiarem efektów i kolorów. Dzisiaj stawia się na prostotę, oczywiście z zastosowaniem odpowiednich proporcji.

Dobór barw musi być prosty, najlepiej oparty o trzy pasujące do siebie kolory, zastosowane odpowiednio jako czcionka, tło, ramki, itd. Nie ma połączenia, które sprawdzi się za każdym razem i w każdym przypadku. Trzeba mieć jednak na uwadze, że kolory i ich postrzeganie jest ściśle wpisane w naszą psychikę. Ulubioną barwą mężczyzn jest błękit i czerń, pań z kolei błękit, fiolet, czerwień i zieleń. Obie płci z kolei nie przepadają za jaskrawymi kolorami, ponieważ kojarzą się z zagrożeniem.

Z danymi dziedzinami pewne barwy są związane wręcz nierozerwalnie, co nie zmienia faktu, że możemy spróbować z nimi eksperymentować. Jeżeli nie mamy pewności, czy dane połączenie się sprawdzi, poradźmy się grafika, który tworzy projekty od postaw, sam je rysuje i nadaje kolorów. Taka osoba zamieni naszą wizję w rzeczywistość tak, aby zachwycała, a nie odstraszała.

Kolory oddziałują na emocje i uczucia, co również można zastosować w biznesie, zwłaszcza, kiedy ma się stronę internetową. To prowadzi nas do pojęcia psychologii kolorów, jednak aby ją stosować, trzeba pamiętać, że każdy kraj ma swoją kulturę i historię, a w nich są głęboko zakorzenione właśnie kolory. To, co dla jednej społeczności jest np. barwą szczęścia, dla innej może mieć odwrotne znaczenie.

kolory

Z czym wiążą się najczęściej stosowane kolory?

Czerwony – barwa ciepłych uczuć, miłości i motywacji do działania, doskonale sprawdzi się w przypadku poradników, stron sportowych i sklepów internetowych.

Czarny – kojarzony negatywnie, głównie ze śmiercią i żałobą, ale używany głównie jako czcionka, bądź tło w przypadku prostych stron internetowych.

Biały – najbardziej uniwersalny kolor (zwłaszcza w tle), pasujący tak naprawdę do większości branż, pod warunkiem, że dobierzemy do niego inne, cieplejsze barwy.

Zielony – najlepszy i niezastąpiony kolor w branży przyrodniczej i ekologicznej.

Niebieski – barwa uspokajająca i stosowana w 1/3 wszystkich stron internetowych. Doskonale sprawdza się na portalach informacyjnych.

Żółty / pomarańczowy – kolor jaskrawy, stosowany w znakach ostrzegawczych, ale również pasujący do różnego rodzaju reklam i banerów, skłaniający także do zakupów.

Stosuj koło kolorów

Niezwykle pomocnym narzędziem w komponowaniu ze sobą barw jest tzw. koło kolorów. Koncepcja opiera się na tym, że w każdym z 360 stopni koła znajduje się jedna widzialna przez człowieka barwa, która dodatkowo jaśnieje im bliżej środka się znajduje.

Jest kilka sposobów, aby za pomocą tego sprawdzić, czy dane kolory do siebie pasują. Zasada triady to wybór barw oddzielonych od siebie o 120 stopni, jest bardzo popularna i gwarantuje kompatybilność. Odważni graficy i projektanci stosują zaś często zasadę komplementarności, czyli połączenia kolorów leżących naprzeciwko siebie, albo podzielonej komplementarności. W tej drugiej wybiera się jeden kolor dominujący oraz dwa inne, które będą go otaczały. Monochromia to z kolei czysta prostota, ponieważ skupia się na różnych odcieniach danego koloru.

Nie wiesz jakie kolory dobrać do logo i strony internetowej swojej firmy?

Jeśli chcą Państwo posiadać barwną i przykuwającą oko stronę, logo oraz wszelkie inne grafiki, zachęcam do skorzystania z moich usług. Do każdego projektu i zlecenia podchodzę indywidualnie oraz profesjonalnie. Więcej informacji o mnie znajdą Państwo na mojej stronie.