BLOG

www.gendek.pl

Logo firmy - jakie powinno być?

Każda szanująca się firma musi cieszyć się zaufaniem klienta, wychodzić naprzeciw jego oczekiwaniom i stale się rozwijać, nie tylko w ofercie, ale również w technologii. Nie wolno zapominać o kwestiach, które powszechnie – i niesłusznie – uchodzą za drobiazgi. Jednym z nich jest logo, którego stworzenie tylko w teorii jest banalne. Jak powinno wyglądać, aby zapadało w pamięć i przykuwało wzrok?

Przede wszystkim prostota

Jeszcze kilka lat temu „efekt WOW” wywoływała duża ilość wszystkiego, więc projektanci logo stawiali przede wszystkim na nią. Nadmiar się jednak znudził i wraca się do prostoty, zresztą nie tylko w tej dziedzinie. Projekt logo dla firmy nie może być zbyt skomplikowany i zawiły. Dlaczego? Głównie z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że zniechęca już samym „przepychem”, a po drugie, ponieważ automatycznie skojarzy się odbiorcy z nie lada oczekiwani firmy, zwłaszcza finansowymi. Czy to oznacza, że w projektowaniu logo jesteśmy mocno ograniczeni? Absolutnie nie. Sztuką jest tak je zaprojektować, aby jednoznacznie kojarzyło się z naszą firmą.

logo firmowe jakie powinno być

Jeden symbol – znana marka

Przytoczmy kilka przykładów najbardziej znanych logo firmowych: McDonald's, BMW, Apple, Burger King, Sony, Pepsi... Można wymieniać w nieskończoność. Loga tych firm składają się z bardzo prostych znaków i najwyżej kilku kolorów (najczęściej jednego do trzech). W wielu przypadkach projektowanie logo ogranicza się tylko do nazwy firmy, ale rzucającą się w oczy czcionką czy też z subtelnymi dodatkami. Dzisiaj konsumujemy oczami, a zbyt dużo danych w postaci kolorów, napisów, symboli czy znaczków, nie jest miłym doświadczeniem dla naszej percepcji. Proste logo firmowe, prosty i jednoznaczny przekaz – krótko mówiąc, dobra identyfikacja wizualna. Jeśli do tego zagwarantujemy profesjonalizm swoich usług, wystarczy samo nasze logo firmowe, a klienci od razu będą kojarzyć je ze znakiem jakości.

Księga znaku logo

Oprócz tego, że sami musimy być zadowoleni z naszego logo dla firmy i zadbać o to, żeby identyfikacja wizualna działała na odbiorcach, nie zapominajmy, że logo będzie nam także służyć do innego rodzaju działalności. Firma mająca renomę i ciesząca się zaufaniem, prędzej czy później zostanie poproszona o udostępnienie swojego logo w celach promocyjnych, jako sponsor, patron czy partner. Wydawać by się mogło, że wystarczy je udostępnić zainteresowanym podmiotom, ale prawda jest inna. Nasze logo musi mieć ściśle określone parametry, w tym: kolorystykę, wymiary, wersję podstawową i alternatywną, typografię, niedopuszczalne modyfikacje czy genezę powstania. To wszystko składa się na tzw. księgę znaku logo, czyli – mówiąc prościej – instrukcję obsługi naszego logo firmowego w rozmaitych celach. Księga znaku logo musi być szczegółowo dopracowana i zawierać odpowiedzi na pytania, jakie mogą paść ze strony instytucji zainteresowanej wykorzystaniem symbolu naszej marki. Miło jest, kiedy nasze logo firmowe widnieje na banerach, samochodach służbowych, gadżetach promocyjnych czy stronach internetowych. Grunt, aby nie straciło przez to na jakości wizualnej, bo to odbije się nam czkawką na stałych i potencjalnych klientach.

Nie masz jeszcze logo firmy?

Jeśli chcą Państwo posiadać unikatowe i rozpoznawalne logo swojej firmy, zachęcam do skorzystania z moich usług. Do każdego projektu i zlecenia podchodzę indywidualnie oraz profesjonalnie. Więcej informacji o mnie znajdą Państwo na mojej stronie.

BLOG

www.gendek.pl

Logo firmy - jakie powinno być?

Każda szanująca się firma musi cieszyć się zaufaniem klienta, wychodzić naprzeciw jego oczekiwaniom i stale się rozwijać, nie tylko w ofercie, ale również w technologii. Nie wolno zapominać o kwestiach, które powszechnie – i niesłusznie – uchodzą za drobiazgi. Jednym z nich jest logo, którego stworzenie tylko w teorii jest banalne. Jak powinno wyglądać, aby zapadało w pamięć i przykuwało wzrok?

Przede wszystkim prostota

Jeszcze kilka lat temu „efekt WOW” wywoływała duża ilość wszystkiego, więc projektanci logo stawiali przede wszystkim na nią. Nadmiar się jednak znudził i wraca się do prostoty, zresztą nie tylko w tej dziedzinie. Projekt logo dla firmy nie może być zbyt skomplikowany i zawiły. Dlaczego? Głównie z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że zniechęca już samym „przepychem”, a po drugie, ponieważ automatycznie skojarzy się odbiorcy z nie lada oczekiwani firmy, zwłaszcza finansowymi. Czy to oznacza, że w projektowaniu logo jesteśmy mocno ograniczeni? Absolutnie nie. Sztuką jest tak je zaprojektować, aby jednoznacznie kojarzyło się z naszą firmą.

logo firmowe jakie powinno być

Jeden symbol – znana marka

Przytoczmy kilka przykładów najbardziej znanych logo firmowych: McDonald's, BMW, Apple, Burger King, Sony, Pepsi... Można wymieniać w nieskończoność. Loga tych firm składają się z bardzo prostych znaków i najwyżej kilku kolorów (najczęściej jednego do trzech). W wielu przypadkach projektowanie logo ogranicza się tylko do nazwy firmy, ale rzucającą się w oczy czcionką czy też z subtelnymi dodatkami. Dzisiaj konsumujemy oczami, a zbyt dużo danych w postaci kolorów, napisów, symboli czy znaczków, nie jest miłym doświadczeniem dla naszej percepcji. Proste logo firmowe, prosty i jednoznaczny przekaz – krótko mówiąc, dobra identyfikacja wizualna. Jeśli do tego zagwarantujemy profesjonalizm swoich usług, wystarczy samo nasze logo firmowe, a klienci od razu będą kojarzyć je ze znakiem jakości.

Księga znaku logo

Oprócz tego, że sami musimy być zadowoleni z naszego logo dla firmy i zadbać o to, żeby identyfikacja wizualna działała na odbiorcach, nie zapominajmy, że logo będzie nam także służyć do innego rodzaju działalności. Firma mająca renomę i ciesząca się zaufaniem, prędzej czy później zostanie poproszona o udostępnienie swojego logo w celach promocyjnych, jako sponsor, patron czy partner. Wydawać by się mogło, że wystarczy je udostępnić zainteresowanym podmiotom, ale prawda jest inna. Nasze logo musi mieć ściśle określone parametry, w tym: kolorystykę, wymiary, wersję podstawową i alternatywną, typografię, niedopuszczalne modyfikacje czy genezę powstania. To wszystko składa się na tzw. księgę znaku logo, czyli – mówiąc prościej – instrukcję obsługi naszego logo firmowego w rozmaitych celach. Księga znaku logo musi być szczegółowo dopracowana i zawierać odpowiedzi na pytania, jakie mogą paść ze strony instytucji zainteresowanej wykorzystaniem symbolu naszej marki. Miło jest, kiedy nasze logo firmowe widnieje na banerach, samochodach służbowych, gadżetach promocyjnych czy stronach internetowych. Grunt, aby nie straciło przez to na jakości wizualnej, bo to odbije się nam czkawką na stałych i potencjalnych klientach.

Nie masz jeszcze logo firmy?

Jeśli chcą Państwo posiadać unikatowe i rozpoznawalne logo swojej firmy, zachęcam do skorzystania z moich usług. Do każdego projektu i zlecenia podchodzę indywidualnie oraz profesjonalnie. Więcej informacji o mnie znajdą Państwo na mojej stronie.